Info

avatar Ten blog rowerowy prowadzi Jazz z miasteczka . Mam przejechane 153555.98 kilometrów w tym 5132.80 w terenie. Jeżdżę wolno 20.06 km/h, gdyż tak lubię.
Więcej o mnie.

baton rowerowy bikestats.pl
button stats bikestats.pl button stats bikestats.pl button stats bikestats.pl button stats bikestats.pl button stats bikestats.pl button stats bikestats.pl button stats bikestats.pl button stats bikestats.pl button stats bikestats.pl button stats bikestats.pl button stats bikestats.pl button stats bikestats.pl button stats bikestats.pl button stats bikestats.pl

Wykres roczny

Wykres roczny blog rowerowy Jazz.bikestats.pl

Archiwum bloga

Dane wyjazdu:
10.52 km 0.00 km teren
00:37 h 17.06 km/h:
Maks. pr.:25.86 km/h
Temperatura:
HR max: (%)
HR avg: (%)
Podjazdy: m
Kalorie: kcal

Nowe części pilnie poszukiwane

Wtorek, 11 lutego 2014 · dodano: 12.02.2014 | Komentarze 5

W życiu każdego nadchodzi niestety taki dzień gdy stopień zużycia osprzętu (kaseta/korba/łańcuch) jest tak znaczący, że trudno o bezpieczną jazdę z powodu "młynka" na prawie każdym przełożeniu. Czas przejrzeć ofertę sklepów i zamówić w trybie pilnym nowe części. Zaskakujące się nagłość zdarzenia. Niedzielna jazda z Jarkiem nie zdradzała objawów "końca". Może za bardzo wyczyściłem rower i mu zaszkodziło:)
Kategoria <50 km, Do pracy



Komentarze
alex
| 09:47 wtorek, 18 lutego 2014 | linkuj U mnie zestaw kaseta(9rz. Alivio) + 2xłańuch(SLX) + tarcza środkowa(Deore) + kółka(SLX) wyszedł 260zł. Poprzedni napęd przejeździł 3 sezony ten pewnie polata podobnie.
Dzięki za cenna dyskusję ;-)
Jazz
| 13:41 poniedziałek, 17 lutego 2014 | linkuj Zazwyczaj co roku wymieniam cały zestaw (korba+kaseta+łańcuch) i to koszt u mnie przy shimano alivio ok. 200/220 zł. Jednego roku wymieniłem tylko blat 42T ale to oszczędność 50 zł i zawsze obawa jaka jazda będzie.
alex
| 11:25 poniedziałek, 17 lutego 2014 | linkuj No i właśnie o korbę się rozchodzi. Czy w swoich kalkulacjach ujmujesz koszt korby?
W moim przypadku korba to ponad 200zł więc więcej niż kaseta + 2 łańcuchy.
Chyba, że zmieniasz kasetę i łańcuch a korba przyjmuje Ci nowy łańcuch bez problemu to wtedy tak.

Ja decydując się na 3 łańcuchy nastawiałem się na konieczność wymiany korby, na szczęście udało mi się znaleźć środkowy blat.

Odnośnie Twojej korby to z tego co kojarzę masz FC-M410, blaty znajdziesz TU albo TU.

U mnie dziś poszło zamówienie do CR na części do napędu ;-)
Jazz
| 20:31 sobota, 15 lutego 2014 | linkuj Dzięki za komentarz. Opcja trzy łańcuchy moim zdaniem nieopłacalna. Na moim jednym zestawie kaseta plus łańcuch ponad 10,5 kkm pewnie z wyjątkiem blatu korby pokręciłbym jeszcze minimum 1 kkm.
Już zamówiłem w Rowertour kasetę 8rz HG51 11-32 i łańcuch HG70. Zastanawiam się jeszcze co z korbą (wymiana całej czy tylko blatu). Jeżdżę co wielu dziwi na korbie raczej MTB 42-32-22.
Kłopot z dostępnościa korb czy samych zębatek muszę przyznać.
Tak już się przyzwyczaiłem od lat. Sam nie wiem czy zmieniać na bardziej trekongową 48-38-28. Raczej nie w tym roku. Kółka też nowe, poza tym już nowe klocki w drodze plus wymiana linek, tylnej przerzutki, ewentualnie pancerzy. Zobaczymy. Nowy sezon, nowy osprzęt:)
Pozdr.
alex
| 20:09 sobota, 15 lutego 2014 | linkuj U mnie podobnie było, napęd chodził w miarę OK i właśnie też po czyszczeniu nagle drastycznie spadła precyzja przerzucania na najczęściej używanych trybach.
Co ciekawe napęd jeszcze nie przeskakuje mimo, że z szerokości zębów kasety i blatu została może połowa.

14.5kkm na zestawie CS-HG50-9 + M521 + 3xCN-HG53.

Teraz się czaję w CR na taką samą kasetę ale łańcuchy chyba spróbuję HG73, środkowy blat już czeka w szufladzie. Trzeba zmienić też kółka w przerzutce bo też niewiele z nich zostało.

Czego będziesz szukał to może będę w stanie coś podpowiedzieć, bo właśnie temat napędu jest u mnie aktualnie na tapecie ;-)
Komentować mogą tylko zalogowani. Zaloguj się · Zarejestruj się!